onsdag 16 juli 2008

Sociala bokmärken

Sociala bokmärken var ett nytt begrepp för mig. Jag skapade ett konto på del.icio.us och började samla bokmärken. Detta kan nog vara bra speciellt om man arbetar med flera olika datorer. Systemet med att lägga in flera tags för varje sida gör det ju väldigt lätt att hitta när man har många bokmärken.

Någon webbsida med del.icio.us symbol har jag däremot inte hittat, jag får väl hålla utkik efter det framöver och se om jag hittar någon.

Jag har inte heller skapat något eget "network". Det får bli när fler kommer tillbaka efter semestern.

Nu skall jag bara jobba denna vecka sedan skall också jag ha semester.

2 kommentarer:

Linda sa...

Hejsan!
del.icio.us är helt ovärderligt om man har flera datorer och dessutom många bokmärken. Man kan ju lägga till folk man inte känner som kontakter också, till exempel någon bibliotekarie som man vet har bra koll på intressanta sidor ...

Hälsningar från Linda

daniel_norin sa...

För en stor lista över sociala bokmärkes siter ordnade efter pagerank så kolla länken nedan ;)

http://www.danielnorin.com/index.php/marknadsforing/basta-sociala-bokmarkes-siterna.html